Hangi Motor-PİST - Mümtaz Pak - TMF - Türkiye Motosiklet Federasyonu
Ana Sayfa

Hangi Motor-PİST

Mümtaz Pak

Mümtaz Pak



Benim tek yarışmadığım branş olan pist ile ilgili sanırım 30 yıllık yol motorcusu olmanın ve yarışların katılmasam da içinde olmamın rahatlığıyla objektif bakarak motosikletleri inceleyeceğiz.

Burada yorumlayacağımız kriterler yarış pistleri için geçerli olacaktır, trafikte durum tamamen farklı hale geliyor. Herşeyden önce pistte pilotun tekniğinin esas olduğunu unutmamak gerekir. Bunun en güzel örneği şu anda Kenan Sofuoğlu’nun yarışlarıdır. İleri teknoloji ve yeni kasa olarak hazırlanan motoruyla iyi dereceler yapamazken, ısrarları sonucu eski kasayı kullanınca podyum gördü. Son yarışında da hem sakatlıktan yeni kurtulmuş olması hem de diğer sıkıntılarına rağmen çok sıkı yarışçıların ve müthiş hazırlanan motosikletlerin arasında ısrarla kullandığı eski şase ona 6.lık getirdi.

Başlangıç olarak 125cc gençlerin gözdesidir. Özellikle 14 yaş üzeri yarışçılar için ideal bir başlangıç grubudur. Hafif olmaları, motor hacmine göre iyi performansları olması , kolay kullanımları onları başlangıç makinesi olarak ideal yapıyor. Türkiye’de en yaygın olarak Honda, Aprilia ve Yamaha’yı görüyoruz. Bu yıl bu gruba KTM’de Duke modeli eklendi. Bu motosikletlerle ilgili testler detaylı olarak motoron ve motorbike dergilerinde yer alıyor. 125 cc’nin tek dezavantajı üzerindeki sporcuların bir an önce daha büyük makineye geçmek istemeleridir. Ancak bu konuda gerçekten yeterli eğitim ve çalışmayı yapmış olmak gerekli. Benim düşüncem en az 2 yıl bu grupta yarışılması gerektiği.

125 cc’den bir üst gruba geçtiğiniz anda 600cc grubu geliyor önümüze. Bu hacimde seçeneklerin arasına Kawasaki’de giriyor. Oldukça agresif olan Yamaha R6 ile birlikte, kullanımı biraz daha rahat olan Honda CBR 600RR , birbirine biraz daha benzeyen Kawasaki ve Suzuki ile seçenekler oldukça geniş. Çok kıvrak olan bu motosikletler iyi hazırlandığında 1000cc’ler ile rekabet edebildiğini pistlerde görüyoruz. Tecrübeli ancak keyif için yarışan pilotlar genellikle 600cc’yi tercih etmekteler, bunun başlıca nedeni çok pratik bir motor olmasıdır. Modifiyeye çok uygun olan bu motosikletler özellikle Avrupa’da Dunlop cup gibi özel yarışların vazgeçilmezidir.

En üst sınıfımız ise 1000cc. Bu gerçekten tecrübeli yarışçılara göre bir motosiklettir. Biraz daha ağır olmasına karşın kilo başına daha fazla beygir üretilebilmektedir. Son sürat olarak en üst değerlere sahiptir. Bu 300 km’leri bulmaktadır. Yapısı gereği daha yüksek performanslı fren sistemi ile donatılmışlardır. Bu hacimde hemen tüm markaların iddialı motosikletleri vardır. Örneğin Triumph, KTM ve BMW bu sınıfta seçenek haline gelmişlerdir. Şu anda federasyonumuzda 3 adet BMW S1000RR bulunmaktadır. Efsane markalardan Ducati’de bu yıl Rossi ile kendini göstermektedir.

Bu gruptaki motosikletler güç olarak birbirlerine yakın değerler gösterirler, ancak tork eğrisi tümünde farklıdır. Gerçek sporcusu aslında bu tork eğrilerinden etkilenir. Pilotun kullanış stili doğru motosikletle birleşirse en iyi sonuç doğar. Bu nedenle sporcuların kafalarında hep belli markalar vardır ve bu pilottan pilota değişir.

Ülkemizde artık motorsporlarında çok şey değişiyor, eskiden sponsor olan markalarla yarışılmak zorundayken artık iyi pilotlar motosiklet seçebiliyor.

Tüm bunları özetlersek yeni pist pilotlarının başlangıç tercihi 125 olmalıyken, ilerleyen tecrübelerle 600cc ve 1000cc düşünülmelidir. Ancak unutmayınız ki her pilotun bir stili vardır ve en önemlisi kendinizi tanımak , doğru hacim ve motosikleti bulmaktır. Eğer rakipleriniz de doğru tercihleri yaptıysa bize sadece keyifli yarışları izlemek, size ise kupaları kaldırmak düşecektir.

Yolunuz açık olsun.

 

 

 

Bu haber 11201 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit
TMF Vanda

BAŞKAN'DAN

 
Önemli Ricamız
1 İnsan 1 Bayrak 1 Ders
Yeniden Seçildik
Dindar Genç, Rol Model, KNN54

Vanda Çocuk Olmak
 
 



 
HAFTANIN VİDEOSU

TÜRKİYE MOTOKROS ŞAMPİYONASI


 

KÖŞE YAZARLARI

Hedefe Odaklanmak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Altyapı: Türkiye Motosiklet Federasyonu