AKIL OYUNLARI... - Mümtaz Pak - TMF - Türkiye Motosiklet Federasyonu
Ana Sayfa

AKIL OYUNLARI...

Mümtaz Pak

Mümtaz Pak



Yarışta motosikletin üzerindeki yarışçı ne düşünür veya düşünmeli ? Hiç bunun muhakemesini yaptınız mı ? İyi bir pilot olmanın temel gereklerinden biridir zihninizi kontrol etmek. Yarışa çıkarken
stresli misiniz , yoksa aşırı rahat mı ? Stresli çıkınca veya rahat çıkınca sonuçlar ne olur ? İşte bunun
yanıtları ve prensiplerini araştırıp sizin için prensipler çıkardım.

Bilindiği üzere tüm vücudumuza komut veren beynimiz; neyi planlıyorsak onu yapabilir veya kontrolsüz kalabilir. Zihninizi kontrol ettiğiniz anda başarı ardından gelecektir. Ne kadar iyi motor kullanırsanız kullanın, yarışı yarışta okuyamayan veya stres yönetimini başaramayan sporcunun başarılı olması zordur.

Çok iyi motora binen birini ele alalım. Sonuç olarak zihninde bunu nasıl yapacağını çözmüştür.Örneğin gazı açtığında Vücudunun tepkilerini ve motorun nasıl etkileyeceğini bilir, kafasını nasıl tutacağını, vücudunu hangi yöne yatıracağını ve hareketin sonunda nasıl tepki vereceğini hesaplar ve ona göre davranır. Ayak ve el pozisyonları ile vücut ağırlığını nereye vereceğine karar verir.

Bu arada zihnine odaklanır. Yaptığı işi çok fazla düşünürse veya anılara takılırsa, örneğin o rampayı daha önce nasıl iyi veya kötü atladığını veya pistte o virajda nasıl kaydığını, geçmişi iyi ya da kötü olarak düşünürse o anki sürüşü berbat olacaktır. Zihninde bunları nasıl ekarte edeceğini ve o ana nasıl geçeceğini bilmesi gerekir.

Ek olarak en önemli dersi vücudunu ne çok sıkı ne de çok gevşek bırakmasıdır . Eğer çok sıkarsa, gergin olacaktır ve hata yapabilecektir, gevşek olursa ise bu kez başarısızlık gelecektir. Her iki durumda da sistem iyi çalışmayacaktır.

En sonunda sonuç ne olursa olsun sürüş tamamlandığında bütün olay zihninde bitmelidir. Daha önce ne yaptıysa aynısını yapmaya çalışırsa bir sonraki hamleye hazırlıklı olamayacaktır.

Tüm bu öğrenilenler iyi bir zihin çalışmasının prensiplerini ortaya çıkarır:

1.Deneyim detaylarına andan-ana dikkat kesilerek konsantre olmak.

2. Vücuda ve vücut deneyimlerine özel dikkatini vermek ,

3.Zihnin tecrübelerinin farkında olmak ve geçmiş veya gelecek planlarına sürüş anında zihninde yakalanmamak,

4. Ne çok fazla ne de az olmaya çalışmak,

5. Tüm bağlantıları iyi, kötü bırakıp ana konsantre olam ve dikkatini vermek,

6.Deneyimi yargılamadan farkında olmak.

Yolunuz ve zihniniz açık olsun.

 

 

 

Bu haber 2942 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit
TMF Vanda

BAŞKAN'DAN

 
Önemli Ricamız
1 İnsan 1 Bayrak 1 Ders
Yeniden Seçildik
Dindar Genç, Rol Model, KNN54

Vanda Çocuk Olmak
 
 



 
HAFTANIN VİDEOSU

AZDAVAY MOTOFEST2017


 

KÖŞE YAZARLARI

Hedefe Odaklanmak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Altyapı: Türkiye Motosiklet Federasyonu