Antrenman, Yarış, Seyirci… - Yavuz Taşkıran - TMF - Türkiye Motosiklet Federasyonu
Ana Sayfa

Antrenman, Yarış, Seyirci…

Yavuz Taşkıran

Yavuz Taşkıran



Bu memleket araç kullanmayı seviyor. Otomobil, kamyon, uçak, helikopter, traktör, atv, triportör, bisiklet, motosiklet, kamyonet, tır, otobüs… Bunların neredeyse büyük bir bölümü bu bölgede kullanılıyor. Hiçbir şey söylemesek, dibimizden geçen otoyolda günde 60 bin araç trafikte yer alıyor.
Kent içlerinde otopark büyük problem haline gelmiş durumda. Geçenlerde uğradığım İzmit Demiryolu Caddesi veya yeni adı ile yürüyüş yolundaki durma ve park yasağı levhalarını görünce bir daha bu kararı alanlara teşekkür ettim. Kocaeli’nin merkezi İzmit’ten yazıyorum. Bana kalsa burada araç trafiğini temelli kaldırmak gerekir.
Bu konuya yeniden ve her zaman el atma sebebim motosiklet kullanıcılarına müjdeli bir haber vermek için gösterdiğim çabaların bir parçası olarak anılmasını sağlamaktır. Motosiklet hem yakıt tüketimi hem de çevreci olma bakımından farklı özelliklere sahiptir. Otopark için kapsadığı alan oldukça küçüktür. Bir otomobil park etmek istediğinde en az 4 motorun yerini işgal etmektedir. Bir motosiklet gerektiğinde park etmiş iki otomobilin arasında rahatlıkla park edebilir.
Evet, şehir içlerinde küçük ayrıcalıkları olsa da motosikletin şehirlerarasında ve otoyollarda diğer araçlardan farkı yoktur. Otoyol için otomobillerle aynı miktarda ücret ödenmektedir. Keza köprü geçişlerinde de benzer uygulamalar görülmektedir. Seyir esnasında iki tekeri yalnızca 15 cm yola temas ederken diğer araçlar yolları tahrip edecek biçimde, yüksek ağırlıklarla yol almaktadırlar.
Bu durumun bir başka boyutu bulunmaktadır. Motosikletler (hepsi değil tabii) genelde hızlı araçtırlar. Trafikte geçiş üstünlüğüne sahiptirler. İki şeritte gitmekte olan araçların ortasında kalan bölüm motosiklet için en ideal yoldur. Motosikleti araçtan saymayan sürücü sayımız giderek azalsa da normalde motosiklet yol kenarında giden bir araç değildir. Diğer araçlar gibi aynı trafik kurallarına göre hareket ederler.
İşin yarış ve yarışma boyutuna geldiğimizde bu defa durum farklıdır. Zaten farklı olmalıdır. Ülkemizde şu an için 3 adet pist bulunmaktadır. Bunlardan biri İzmir’de Pınarbaşı’nda, diğeri İstanbul Kurtköy’de ve bir de Kocaeli ili hudutları içerisinde yer alan Körfez yarış pistidir. Oradaki iki elim kaza sonrasında bugüne kadar motosiklet yarışları yapılmamaktadır. Kazalar, hayatımızın her anında karşımıza çıkabilecek istenmeyen bir tablodur. Uçaklar da düşmektedir. Uçak düşünce kurtulan insan sayısı neredeyse yok gibidir. Ama yine de uçak yolculuğu dünyanın en güvenli ulaşım araçlarının başında gelmektedir.
Motosikletin sportif tarafında tam korumalı malzeme ile uygun koşullarda inşa edilmiş pistlerde düzenlenen yarışlar akla gelmelidir. Güvenlik yüksek derecelerdedir. Körfez Pisti, anladığım kadarı ile yavaş yavaş düzeltiliyor. Her ne kadar TOSFED, pist etrafına çakıl/kum döşemeyerek oraya motosikletin girmesini engelliyor deseler de ben bu görüşe katılmıyorum. Pekala, orada hem motosiklet hem de otomobil antrenman ve yarışları yapılabilir. Bu iş bir plana bağlanır ve bu sporun insanları mutlu şekilde bu imkânlardan yararlanırlar. Çeşitli merkezlere yarışmaya giden sporcularımız en azından burada iyi bir antrenman yapma şansı bulur. Ben eminim, daha çok antrenman yapıldığında tur sürelerimiz kısalacak ve ileride MotoGP ve diğer Şampiyonalarda ülkemiz motor sporlarında en iyi düzeylere ulaşacaktır. Şimdiden çok sevindirici sonuçları alıyor olmamız bizi memnun ediyor.
İstanbul Park konusunu bir başka yazımda değerlendirmek istiyorum. Çünkü orası çok önemli bir pisttir ve korunması gereklidir. Artık yarışlarımızın belki de tamamını burada yapacağız. Her yarışta daha hızlı olacağız. Ama bu arada yarışan sporcularımızı ve federasyonumuzun yönetici, hakem ve diğer görevlilerini memnun etmek istiyorsak, yarışları izlemek için tribünlerdeki yerimizi almalıyız. Motosikletin medyada yer alabilmesi için yarışlar esnasında daha çok seyircini gelmesi önemlidir. Seyircisi olmayan sporlara medya ne yazık ki ilgi göstermemektedir. Bu nedenle her fırsatta tmf.org.tr sayfasına girmeliyiz, yarış takvimini ve haberleri izlemeliyiz. Oraya giderken yalnızca kendinizi değil bir de arkadaşınızı getirirseniz o zaman tadından yenmez olur bu spor… Yarış nerede, biz ordayız…

 

 

 

Bu haber 2714 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit
TMF Vanda

BAŞKAN'DAN

 
Önemli Ricamız
1 İnsan 1 Bayrak 1 Ders
Yeniden Seçildik
Dindar Genç, Rol Model, KNN54

Vanda Çocuk Olmak
 
 



 
HAFTANIN VİDEOSU

TÜRKİYE MOTOKROS ŞAMPİYONASI


 

KÖŞE YAZARLARI

Hedefe Odaklanmak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Altyapı: Türkiye Motosiklet Federasyonu