Hangi Motor ? - Mümtaz Pak - TMF - Türkiye Motosiklet Federasyonu
Ana Sayfa

Hangi Motor ?

Mümtaz Pak

Mümtaz Pak



Artık tüm hazırlıklarımız tamam, tek eksiğimiz motosikletimiz. Asıl soru şimdi geliyor, hangi motoru alacağım ?  Bu sorunun yanıtı spor yapacağınız dala göre değişkenlik gösterecek, biz tüm dalları tek tek ele alacağız. Motorsporlarının en önemlisi motokros ile başlayalım.
Motokros için alacağınız motosiklet mutlaka “ spesiyal” diye tabir edilen motokros için üretilmiş motosiklet olmalıdır. Türkiye’de daha ekonomik olmamız gerektiğinden bazen bu sınıfı enduro ile birlikte düşünüp her ikisini tek motosikletle yapmak isteyebilirsiniz.  Buna 3. Bir sınıfı ekleyip süpermoto’yu da katabilirsiniz. Temel teknik olarak aynı motosikleti her 3 branşta da kullanabilirsiniz. Ancak unutmayınız ki alacağınız motosiklet bunlardan birine tam uyumlu olacaktır.

Sporcunun yaşı ve yapısı yarışacağın sınıfı seçmek için en önemli etken. 10 yaşına kadar 50cc grubunda yarışılabilirken genellikle 8-9 yaş ve üzeri çocuklar (14 yaşına kadar) 65cc’yi tercih ederler. 10 yaş üzeri özellikle yapısı uygun çocuklar ise 85cc’de mücadele eder. 15 yaşından itibaren artık büyük standart motorlara geçme zamanı gelmiş demektir. TMF kuralları gereği 16 yaşından büyüklerin MX olarak adlandırılan standart kategorilerde yarışması zorunludur.
Eğer yeni başlıyorsanız ve yaşınız 15-16’dan büyükse  250cc’lik motorlar başlangıç için oldukça uygundur. Burada bir başka soru gündeme geliyor, 2 zamanlı motor mu, 4 zamanlı mı ? Buna yanıtımız kısa olacak, mutlaka alacağınız motoru test edin ve kendinize uygun olanını seçin. 2 zamanlı da artık tercihler 125cc’nin ötesine geçip 200 ,250 ve 300cc’ler mevcut. Ancak başlangıç için 125cc’den başkasını önermem.

Biraz ilerledikten sonra zaten etrafınızda her türlü motosikleti görüp test edebileceğinizden daha iyi seçimler yapabilirsiniz. Ancak şunu söyleyebilirim, ilk başlangıç için temiz bir 2.el motosiklet daha çok işinize yarayabilir.
Junior kategorisinde genellikle yüksek beygirleri ve kıvraklığı yanında hafiflikleri nedeniyle 2 zamanlı motosikletler tercih edilir.  Özellikle rampa sıçramalarında oldukça büyük avantaj getiren 2 zamanlı motorlar, frenajda ise kompresyon olmaması nedeniyle dezavantajlıdır. Ancak bunları mutlaka binerek parkurlarda test ederek görmenizi tavsiye ederim.

Türkiye’de en kritik problemlerden birisi de yedek parça ve servis desteğidir. Alacağınız motosikletin mutlaka bulunduğunuz yerde teknik desteğinin ve yedek parçalarının bulunduğundan emin olmanız gerekir.
Yarışlarda veya antremanlarda sporcunun yaşı ile ilgili bir üst sınır yoktur. Halen 50 yaşının üzerinde bir çok sporcumuz yarışmakta ve kürsüye çıkmaktadır. Olabilecek en güzel sporlardan  biri olan motokros sizleri adeta parkura bağlar, iş stresinizi hafta sonu tamamen atmanızı sağlar. Kravatıyla parkura gelip üzerine korumalarını giyerek çıkıp gazlayan bir çok arkadaşımız var.
Sonuçlandırırsak, eğer yarışçı adayı junior ise boyuna ve yaşına en uygun 50-65 veya 85 cc  2 zamanlı seçilmeli, 15 yaşından büyük ise 250cc   4 zamanlı veya 125cc  2 zamanlı motosiklet başlangıç için en iyi tercih olacaktır.
Markaya gelince , bunu mevcut kullanıcılarla paylaşıp sizi en az üzecek markayı seçmelisiniz.
Tüm sorular ve danışmak istediğiniz konular için   mmtzpk@gmail.com adresini veya info@tmf.org.tr  adresinden bize yazabilirsiniz.
Yolunuz açık olsun…

 

 

 

Bu haber 7731 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit
TMF Vanda

BAŞKAN'DAN

 
Önemli Ricamız
1 İnsan 1 Bayrak 1 Ders
Yeniden Seçildik
Dindar Genç, Rol Model, KNN54

Vanda Çocuk Olmak
 
 



 
HAFTANIN VİDEOSU

TÜRKİYE MOTOKROS ŞAMPİYONASI


 

KÖŞE YAZARLARI

Hedefe Odaklanmak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Altyapı: Türkiye Motosiklet Federasyonu